دستگاه تست رنگ سنجی لیان پارسه

آزما فرایند لیان پارسه لیان پارسه تولید کننده تجهیزات آزمایشگاهی نفت و پتروشیمی و پزشکی

دستگاه تست رنگ سنجی لیان پارسه

۴ بازديد

رنگ محصولات نفتی ویژگی‌ها و معیارهای کیفی مختلفی را درباره آن‌ها مشخص می‌کند. به همین دلیل در آزمایشگاه‌های تست فرآورده‌های نفت و پتروشیمی از دستگاه تست رنگ سنج استفاده می‌شود. این دستگاه گزارش رنگ نمونه آزمایشی را با دقت دهم به شما ارائه می‌دهد و همچنین امکان نمایش نمودار رنگ نمونه‌ها را نیز دارد. لیان پارسه یکی از معتبرترین تولیدکننده‌های این دستگاه در ایران است. رنگ سنج لیان پارسه مطابق با استاندارد بین‌المللی ASTM D1500 و استاندارد ملی ISIRI203 کار می‌کند. این دستگاه به‌صورت اتوماتیک تست رنگ سنجی را انجام می‌دهد و نتیجه را در مانیتور یا کاغذ پرینت به شما نمایش می‌دهد.

برای خرید سریع این محصول می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت با کارشناسان لیان پارسه تماس بگیرید یا از همان صفحه، سفارش خرید خود را ثبت کنید. در ادامه اطلاعات و مشخصات دستگاه تست رنگ سنجی به شما ارائه می‌شود

دستگاه تست رنگ سنجی چیست؟

دستگاه تست رنگ سنجی که با نام D1500 هم شناخته می‌شود، ابزاری است که رنگ فرآورده‌های نفتی، روانکارها و روغن‌ها را بر اساس طیف رنگ مشخص می‌کند. این محصول قابلیت اندازه‌گیری رنگ با طول موج را ندارد و فقط بر اساس طیف رنگی کار می‌کند. روش‌های مختلفی برای سنجش رنگ روانکارها، روغن‌ها و فرآورده‌های نفتی وجود دارد. استفاده از دستگاه تست رنگ سنجی یکی از متداول‌ترین روش‌هاست.

رنگ یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های فیزیکی محصولات مختلف است. گاهی اوقات افراد متخصص می‌توانند با چشم غیرمسلح و با توجه به تجربه‌ای که دارند، بر اساس رنگ، بعضی از مشخصات یک محصول را تشخیص دهند، اما گاهی اختلاف رنگ‌ها بسیار جزئی است و به آزمایش دقیق نیاز دارد. در چنین مواقعی دستگاه تست رنگ سنجی لیان پارسه ابزاری کاربردی به شمار می‌آید، زیرا با دقت دهم کار می‌کند و دقیق‌ترین نتیجه را به شما ارائه می‌دهد.
دستگاه تست رنگ سنجی

تست رنگ سنجی چه ویژگی‌هایی را تعیین می‌کند؟

تست رنگ سنجی کاربردهای مختلفی در آزمایشگاه‌ها دارد، زیرا رنگ محصولات بعضی از مشخصات آن‌ها را نشان می‌دهد. در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌هایی که با سنجش رنگ نمونه‌ها مشخص می‌شود، اشاره می‌کنیم:

  • وجود آلودگی و ناخالصی در نمونه: رنگ نمونه‌های آزمایشی ناخالص و دارای آلودگی با رنگ نمونه‌های خالص متفاوت است.
  • کیفیت: گاهی اوقات افت کیفیت محصول باعث تغییر رنگ آن می‌شود، مواردی مثل اکسید شدن یا فاسد شدن فرآورده روی رنگ نمونه‌ها تأثیر دارند.
  • مشخص شدن ترکیبات: ترکیبات شیمیایی مختلف به‌کاررفته در نمونه‌های آزمایشگاهی روی رنگ آن‌ها تأثیر دارد. همچنین رنگ محصول نهایی می‌تواند تعیین‌کننده کیفیت مواد اولیه آن باشد.
  • فرایندهای تولید: فرایندهای تولید محصولات باید مطابق با استاندارد باشد و کوچک‌ترین تغییر در آن‌ها روی کیفیت و عملکرد محصول نهایی تأثیر می‌گذارد و ممکن است رنگ آن‌ را نیز تغییر دهد.
  • مطابقت با استانداردها: استانداردهای روانکارها و فرآورده‌های نفتی معمولا رنگ و میزان شفافیت آن‌ها را مشخص می‌کند. تست رنگ سنجی مطابقت نمونه با استانداردهای موجود را مشخص می‌کند.

تست سنجش رنگ یکی از معیارهای ارزیابی کیفیت محصولات است و معمولا به همراه سایر تست‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پرسش: چرا استفاده از دستگاه تست رنگ سنجی برای ارزیابی کیفیت فرآورده‌های نفتی اهمیت دارد؟

پاسخ: استفاده از دستگاه تست رنگ سنجی برای ارزیابی کیفیت فرآورده‌های نفتی اهمیت دارد زیرا رنگ محصول می‌تواند اطلاعات مهمی درباره وجود آلودگی، ناخالصی، افت کیفیت، ترکیبات شیمیایی و مطابقت با استانداردها ارائه دهد. با دقت بالای این دستگاه در تشخیص اختلافات جزئی رنگ، می‌توان کیفیت و خلوص محصولات را به دقت ارزیابی کرد.

پرسش: دستگاه تست رنگ سنجی لیان پارسه بر اساس کدام استانداردها کار می‌کند؟

پاسخ: دستگاه تست رنگ سنجی لیان پارسه مطابق با استاندارد بین‌المللی ASTM D1500 و استاندارد ملی ISIRI203 کار می‌کند. این دستگاه به‌صورت اتوماتیک فرآیند تست رنگ را انجام داده و نتایج را به دقت نمایش می‌دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.