کاربرد دستگاه تست نقطه ریزش

آزما فرایند لیان پارسه لیان پارسه تولید کننده تجهیزات آزمایشگاهی نفت و پتروشیمی و پزشکی

کاربرد دستگاه تست نقطه ریزش

۵ بازديد

اندازه‌گیری نقطه ریزش و ابری شدن فرآورده‌های نفتی، روغن‌های خوراکی و روانکاری در صنایع مختلف اهمیت بسیاری دارد و نکات مختلفی را درباره عملکرد این محصولات مشخص می‌کند. در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین کاربردهای دستگاه‌های تست نقطه ریزش و نقطه ابری شدن اشاره می‌کنیم.

  • در صنایع نفت و گاز، نقطه ابری شدن دمای تشکیل موم در فرآورده‌های نفتی و روانکارها را نشان می‌دهد. انجماد و تشکیل موم در روانکارها مانع از جاری شدن آن‌ها در خطوط لوله و انسداد لوله‌ها می‌شود.
  • در صنایع غذایی نقطه ریزش و ابری شدن برای تعیین میزان شفافیت روغن‌های خوراکی اهمیت دارد. بعضی از روغن‌ها در دمای اتاق شفاف هستند، اما در یخچال کدر و ابری می‌شوند که این مسئله روی نظر مشتریان تأثیر می‌گذارد.
  • در آزمایشگاه‌های شیمیایی نقطه ریزش و ابری شدن محلول‌ها اندازه‌گیری می‌شود تا در نتایج آزمایش‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
  • در موتورهای دیزلی که در دمای پایین کار می‌کنند، نقطه ریزش و ابری شدن روانکارها اهمیت بسیاری دارد.
  • در صنایع تولید پلاستیک و پلیمر، نقطه ابری شدن مواد اولیه برای ارزیابی کیفیت و زیبایی ظاهری محصولات مهم است.
  • در سیستم‌های پمپاژ و انتقال سیالات، نقطه ریزش سیالات اندازه‌گیری می‌شود.

روش کار با دستگاه تست نقطه ریزش

ابتدا نمونه را داخل ظرف مخصوص بریزید. صفحه گرد را در انتهای جار آلومینیومی قرار دهید و ظرف نمونه را نیز در محل تعبیه‌شده بگذارید. اگر لازم است دمای نمونه را افزایش دهید تا جاری شود و ریختن آن داخل ظرف مخصوص ساده‌تر باشد. واشر را دور ظرف آزمون قرار دهید. پراب الکترونیکی دمای دستگاه لیان پارسه را داخل ظرف نمونه بگذارید. برای به‌دست آوردن نتیجه دقیق، ظرف نمونه و پراب باید در تمام طول آزمایش ثابت بماند. ترمومترهای دستگاه لیان پارسه دمای حمام و دمای نمونه را با دقت بالا اندازه‌گیری می‌کنند.

دستگاه را روشن کنید و دمای نمونه و حمام را تعیین کنید تا حمام شروع به کار کند. برای اندازه‌گیری نقطه ریزش، هر ۳ درجه سانتی‌گراد یک‌بار، جار را بردارید و کج کنید تا متوجه شوید به نقطه ریزش رسیده‌اید یا خیر. برداشتن، نگاه کردن و بازگرداندن ظرف نمونه به حمام باید ۳ ثانیه طول بکشد. تا زمانی که با کج کردن ظرف، نمونه جاری می‌شود، باید سریع آن را به داخل حمام برگردانید و دما را ۳ درجه کاهش دهید؛ سپس دوباره ظرف را بیرون آورید و جریان نمونه را چک کنید.

این کار را تا زمانی ادامه دهید که وقتی ظرف را از حمام بیرون آوردید و کج نگه داشتید، نمونه برای مدت ۵ ثانیه هیچ حرکتی نداشته باشد. در این حالت، دمای دماسنج را یادداشت کنید و برای پیدا کردن نقطه ریزش، ۳ درجه سانتی‌گراد به آن اضافه کنید. به‌عنوان مثال اگر نمونه‌ای در دمای ۱۵- درجه سانتی‌گراد برای ۵ ثانیه ثابت مانده و جاری نشده است، نقطه ریزش آن ۱۲- درجه سانتی‌گراد در نظر گرفته می‌شود.

تست نقطه ابری شدن نیز به همان روش انجام می‌شود، اما بهتر است هر یک درجه یک‌بار نمونه را چک کنید تا متوجه شوید ابری شده است یا نه. دقت داشته باشید که کریستال‌های ابری برای اولین بار در ته ظرف آزمون تشکیل می‌شوند. اولین دمایی که در آن توده کدر در مایع مشاهده کردید را به‌عنوان نقطه ابری شدن ثبت کنید. نقطه ابری شدن با تقریب دمایی ۱ درجه سانتی‌گراد محاسبه می‌شود.

نکات ایمنی مهم در استفاده از دستگاه تست نقطه ابری شدن

بعد از خرید دستگاه تست نقطه ریزش لیان پارسه، همکاران ما آموزش‌های لازم درباره کار با دستگاه را به شما ارائه می‌دهند و نکات ایمنی را نیز به‌صورت کامل برای شما توضیح خواهند داد. آن‌ها پاسخگوی سوالات شما هستند و خدمات پشتیبانی از محصول را با دقت بالایی ارائه می‌دهند. در این بخش برای اطلاعات بیشتر درباره نگهداری دستگاه تست نقطه ابری شدن لیان پارسه، نکاتی را توضیح می‌دهیم.

  • دستگاه هنگام آزمایش باید حتما روی سطح صاف و به‌صورت تراز قرار گرفته باشد.
  • در صورتی که دستگاه را جابه‌جا کردید، تا ۱۰ ساعت آن را روشن نکنید.
  • دستگاه باید حداقل ۲۰ سانتی‌متر با دیوار فاصله داشته باشد.
  • در صورتی که عملکرد دستگاه در حین کار با مشکل مواجه شد، آن را خاموش کنید، از برق بکشید و با لیان پارسه تماس بگیرید. تعمیر دستگاه فقط باید توسط تکنسین‌های مجموعه انجام شود تا شامل گارانتی باشد.
  • اگر دستگاه بیشتر از ۱۰ روز روشن نمی‌شود، مایع داخل آن را کامل تخلیه کنید.

خرید دستگاه تست نقطه ریزش

لیان پارسه تولیدکننده باکیفیت‌ترین دستگاه‌های تست نقطه ریزش در ایران است. این مجموعه بهترین قطعات را برای دستگاه‌ها وارد می‌کند تا تضمین‌کننده کیفیت محصول نهایی و طول عمر آن باشد. دستگاه تست نقطه ابری شدن لیان پارسه با ۲ سال گارانتی و ۸ سال خدمات پس از فروش ارائه می‌شود. کارشناسان لیان پارسه آموزش کار با دستگاه، تعمیرات و تعویض قطعات را به‌صورت کامل ارائه می‌دهند. البته دقت داشته باشید که دستگاه‌هایی که توسط تعمیرکارهای خارج از مجموعه تعمیر می‌شوند یا برچسب پلمپ آن‌ها باز می‌شود، شامل گارانتی نیستند.

لیان پارسه خدمات ارسال دستگاه‌های سفارشی به سراسر کشور را به مشتریان ارائه می‌دهد. برای خرید دستگاه تست نقطه ریزش و ابری شدن می‌توانید درخواست خرید خود را به‌صورت اینترنتی ثبت کنید. از قسمت بالای همین صفحه روی گزینه «ثبت محصول» کلیک کنید. اطلاعات تماس و نوع تجهیزات آزمایشگاهی مورد نظرتان را وارد کنید و منتظر تماس کارشناسان لیان پارسه بمانید. برای خرید دستگاه تست نقطه ابری شدن و نقطه ریزش به صورت تلفنی نیز می‌توانید در روزهای غیرتعطیل با شماره‌های درج‌شده در سایت تماس بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.