دستگاه تست نقطه ریزش وابری شدن-پورپوینت

آزما فرایند لیان پارسه لیان پارسه تولید کننده تجهیزات آزمایشگاهی نفت و پتروشیمی و پزشکی

دستگاه تست نقطه ریزش وابری شدن-پورپوینت

۴ بازديد

تغییرات فیزیکی مواد نفتی و روغن‌ها اهمیت بسیاری در عملکرد، انبارداری و حمل‌ونقل آن‌ها دارد. به همین دلیل معیارهایی مثل نقطه ریزش و نقطه ابری شدن فرآورده‌های نفتی باید مورد بررسی قرار گیرد و نتایج آزمایش‌ها در شیوه حمل‌ونقل، نگهداری و استفاده از این فرآورده‌ها اعمال شود. دستگاه تست نقطه ریزش و نقطه ابری شدن، پایین‌ترین دمای جاری شدن و بالاترین دمای تشکیل کریستال در فرآورده‌های نفتی و روغنی است. در این صفحه اطلاعاتی درباره این دستگاه، نحوه عملکرد و کاربرد آن ارائه می‌دهیم.

نقطه ریزش و نقطه ابری شدن چیست؟

نقطه ریزش پایین‌ترین دمایی است که مایع یا سیال هنوز قابلیت جاری شدن دارد. جاری بودن سیالات نفتی و روغن‌ها در عملکرد آن‌ها تأثیر بسزایی دارد؛ اگر در فرایند انبارداری، حمل‌ونقل یا استفاده از فراورده‌ها، دما از نقطه ریزش کم‌تر شود، فراورده فریز خواهد شد و عملکرد آن با مشکل مواجه می‌شود.

نقطه ابری شدن دمای تشکیل اولین کریستال‌های جامد در سیال را مشخص می‌کند. سیالات نفتی و روغن‌ها معمولا شفاف هستند، اما وقتی بخاطر کاهش دما منجمد می‌شوند، حالت ابری و کدر پیدا می‌کنند. به همین دلیل است که نقطه ابری شدن با این نام شناخته می‌شود و بالاترین دمایی که فرآورده شروع به انجماد می‌کند را نشان می‌دهد.%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D9%86%D9%82%D8%B7%D9%87-%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D8%B4-%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D9%BE%D9%88%D8%B1%D9%BE%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AA3

معرفی دستگاه تست نقطه ریزش و ابری شدن

دستگاه تست نقطه ابری شدن و نقطه ریزش یک یا چند حمام دارد. لیان پارسه دستگاه‌های خود را با ۳ حمام تولید می‌کند تا به‌صورت همزمان امکان بررسی نقطه ریزش و ابری شدن ۳ نمونه مختلف را داشته باشد. این دستگاه به تدریج دمای نمونه را کاهش می‌دهد و پراب‌های ترمومتری با دقت بالا، دمای را اندازه‌گیری می‌کنند تا نقطه ریزش و ابری شدن با بیشترین دقت به دست آید. در قسمت‌های بعدی توضیحات بیشتری درباره روش عملکرد دستگاه و استفاده از آن ارائه می‌دهیم.

ویژگی‌های دستگاه تست نقطه ریزش لیان پارسه

لیان پارسه طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی مختلف را مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی انجام می‌دهد و از باکیفیت‌ترین قطعات برای تولید دستگاه‌ها استفاده می‌کند. لیست ویژگی‌های تست نقطه ریزش لیان پارسه عبارت است از:

  • دارای استاندارد بین‌المللی ASTM D97 و استاندارد ملی 5438/18215 ISIRI 201
  • خنک‌کنندگی سریع و بدون نیاز به مایعاتی چون اتانول و متانول
  • دارای ۳ حمام جداگانه با ظرفیت ۱ لیتر
  • مجهز به پراب‌ الکترونیکی سنجش دمای نمونه
  • مجهز به سنسور دیجیتال برای اندازه‌گیری دمای داخل حمام
  • قابلیت اندازه‌گیری دمای نمونه از ۱۲۰+ تا ۶۰- درجه سانتی‌گراد
  • مجهز به نمایشگر گرافیکی رنگی

کاربری آسان دستگاه تست نقطه ابری شدن و نقطه ریزش لیان پارسه از دیگر ویژگی‌های این محصول است. کارشناس‌های لیان پارسه بعد از خرید، آموزش کار با دستگاه را به شما ارائه می‌دهند و بعد از آن شما به‌راحتی می‌توانید نقطه ریزش و نقطه ابری شدن سیالات مختلف را اندازه‌گیری کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.