دستگاه ضربه زن گریس اتومات

آزما فرایند لیان پارسه لیان پارسه تولید کننده تجهیزات آزمایشگاهی نفت و پتروشیمی و پزشکی

دستگاه ضربه زن گریس اتومات

۳ بازديد

گریس کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف دارد و به‌عنوان روانکار، کاهش‌دهنده اصطکاک و پیشگیری‌کننده از خوردگی و ساییدگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیفیت گریس به‌صورت مستقیم روی کیفیت عملکرد سیستم‌ها و ماشین‌آلات و طول عمر آن‌ها تأثیر دارد. ضربه زن گریس اتوماتیک یکی از دستگاه‌هایی است که برای تست گریس مورد استفاده قرار می‌گیرد و میزان مقاومت انواع گریس در برابر ضربه را اندازه‌گیری می‌کند. ضربه‌گیری گریس باعث می‌شود تنش‌های موجود در ماشین‌آلات و سیستم‌های صنعتی، آسیب کم‌تری به قطعات دستگاه برساند. در این صفحه می‌توانید دستگاه ضربه زن گریس اتوماتیک را سفارش دهید. با مطالعه مطلب ادامه صفحه اطلاعات مورد نیاز درباره این دستگاه را به‌دست خواهید آورد و با ویژگی‌های آن آشنا می‌شوید.

دستگاه ضربه زن گریس اتوماتیک چیست؟

دستگاه ضربه زن گریس اتوماتیک یا دستگاه تست ضربه گریس به صورت خودکار با مقدار نیروی مشخص و در تعداد دفعات مشخص در هر دقیقه به گریس ضربه می‌زند تا میزان استهلاک آن را اندازه‌گیری کند. این دستگاه میزان مقاومت گریس در برابر شوک‌های ضربه‌ای و بارها و سنگینی‌هایی که به یکباره به سیستم وارد می‌شود را ارزیابی می‌کند. در نتیجه مهندسان می‌توانند بهترین نوع گریس را برای دستگاه‌ها انتخاب کنند.

این دستگاه‌ها همچنین در کارخانه‌های تولیدکننده فرآورده‌های نفتی و گریس برای کنترل کیفیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. تست ضربه گریس همچنین به تولیدکننده‌ها کمک می‌کند فرمولاسیون بهتری برای گریس‌های تولیدی پیدا کنند و محصولاتی با کیفیت بیشتر به صنعت عرضه کنند.دستگاه ضربه زن گریس اتوماتیک چیست؟

استانداردهای دستگاه ضربه زن گریس اتوماتیک

دستگاه ضربه زن گریس اتوماتیک لیان پارسه بر اساس استانداردهای ASTM D217 وD937 و همچنین دو استاندارد ملی INSO1209 و ISO2137 طراحی و تولید شده‌اند. در ادامه توضیحاتی درباره هرکدام از این استانداردها ارائه می‌دهیم:

  • ASTM D217: این استاندارد روش‌های انجام آزمون برای ارزیابی میزان نفوذپذیری گریس‌های روانکاری را تعیین می‌کند. در این استاندارد، میزان نفوذپذیری گریس یک‌بار قبل از کار کردن ارزیابی می‌شود و یک‌بار بعد از قرار گرفتن در شرایط آزمایش واقعی (مانند دستگاه تست ضربه گریس) مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  • ASTM D937: این استاندارد برای تعیین نقطه ریزش گریس روانکار و ژله‌های پترولیوم تعیین شده است. تست نقطه ریزش برای تعیین مقاومت حرارتی گریس و پایداری آن در دمای بالا انجام می‌شود.
  • INSO1209: این استاندارد ملی ایران است که مشابه ASTM D217 کار می‌کند.
  • ISO2137: استاندارد ایزو نیز مثل ASTM D217 و INSO 1209 است.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بعضی از استانداردها معیارهای مشابهی را درباره یک محصول یا دستگاه ارزیابی می‌کنند و تفاوت آن‌ها به سازمان تعیین‌کننده استاندارد برمی‌گردد. لیان پارسه برای دریافت تأیید دستگاه‌ها از سازمان‌ها، استانداردهای گوناگونی را برای تولیدات خود دریافت کرده است.

ویژگی‌های دستگاه تست ضربه گریس

دستگاه ضربه زن گریس اتوماتیک لیان پارسه با استفاده از مرغوب‌ترین قطعات وارداتی تولید می‌شود. این دستگاه مطابق با استانداردهای بین‌المللی و ملی طراحی شده است و کیفیت بالا و طول عمر زیادی دارد. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های دستگاه تست ضربه گریس لیان پارسه را بررسی می‌کنیم:

  • دارای نمایشگر سون سگمنتی شمارنده تعداد ضربات
  • دارای قطع کن اتوماتیک و تنطیم کننده زمان
  • قابلیت تنظیم تعداد ضربه از 1 تا 99999 ضربه
  • دارای موتورگریبکس دار با قدرت 2/1 اسب بخار
  • قابلیت کارکرد همزمان بصورت دو سیلندر و تک سیلندر
  • دارای سیلندر مطابق با ابعاد استاندارد

دستگاه ضربه زن گریس اتوماتیک چیست و چه کاربردی دارد؟ دستگاه ضربه زن گریس اتوماتیک ابزاری است که به طور خودکار با اعمال نیروهای ضربه‌ای به گریس، میزان استهلاک و مقاومت آن در برابر شوک‌های ضربه‌ای و بارهای ناگهانی را ارزیابی می‌کند. این دستگاه به مهندسان کمک می‌کند تا بهترین نوع گریس را برای ماشین‌آلات انتخاب کنند و در کنترل کیفیت تولیدات کارخانه‌های گریس و فرآورده‌های نفتی کاربرد دارد.

چه استانداردهایی برای دستگاه ضربه زن گریس اتوماتیک وجود دارد؟ دستگاه ضربه زن گریس اتوماتیک بر اساس استانداردهای بین‌المللی ASTM D217 و ASTM D937، و همچنین استانداردهای ملی ایران INSO1209 و ISO2137 طراحی شده است. این استانداردها به ارزیابی نفوذپذیری و نقطه ریزش گریس و پایداری آن در دماهای بالا کمک می‌کنند تا کیفیت و دوام گریس در شرایط مختلف ارزیابی شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.