آشنایی با روش تست کف روغن

آزما فرایند لیان پارسه لیان پارسه تولید کننده تجهیزات آزمایشگاهی نفت و پتروشیمی و پزشکی

آشنایی با روش تست کف روغن

۷ بازديد

روش تست کف روغن

در این آزمایش ابتدا باید نمونه را در ظرف بریزید و در حمام دستگاه قرار دهید. اگر نمونه مورد نظر شما انبار نشده و افزودنی ندارد، می‌توانید بلافاصله تست کف روغن را روی آن انجام دهید؛ اما برای روغن‌هایی که افزودنی‌هایی مثل ضد کف دارند یا بیش از دو هفته انبار شده‌اند، ابتدا باید یک دقیقه روغن را هم بزنید، سپس حباب‌های هوایی که در اثر هم زدن ایجاد شده است را از بین ببرید و سپس به اندازه‌ای که برای آزمایش نیاز دارید (معمولا ۲۰۰ میلی‌لیتر) از نمونه بردارید و آزمایش را انجام دهید.

بعد از آماده‌سازی نمونه، مراحل زیر را برای انجام آزمایش طی کنید:

  • دمای نمونه را به ۲۴ درجه سانتی‌گراد برسانید.
  • نمونه را در معرض پمپ هوا قرار دهید تا هوا به آن دمیده شود. دمیدن هوا باید با سرعت ثابت برای مدت ۵ دقیقه ادامه داشته باشد.
  • زمان ظاهر شدن اولین حباب‌ها روی روغن را ثبت کنید.
  • بعد از ۵ دقیقه حجم کف را اندازه‌گیری کنید. سپس ۱۰ دقیقه صبر کنید و دوباره حجم کف را بسنجید تا میزان پایداری کف را هم به دست آورید.
  • ظرف دیگری را با نمونه آزمایش پر کنید و به دمای ۹۳.۵ درجه سانتی‌گراد برسانید.
  • مثل مراحل قبل، پمپ هوا را تنظیم کنید تا برای ۵ دقیقه با سرعت ثابت به نمونه هوا بدمد. مقدار کف را اندازه‌ بگیرید، سپس ۱۰ دقیقه صبر کنید و دوباره مقدار کف را بسنجید.
  • بعد از پایان تست کف در دمای ۹۳.۵ درجه، همه حباب‌ها را از بین ببرید و سپس دمای نمونه را تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد کاهش دهید. در این دما دوباره تست کف بگیرید.
روش تست کف روغن

روش کار با دستگاه تست کف روغن لیان پارسه

مجموعه لیان پارسه دو ظرف شیشه‌ای ۱۰۰ میلی‌لیتری به همراه دستگاه برای ریختن نمونه به شما ارائه می‌دهد. نمونه روغن را در این ظرف‌ها بریزید و در محل مشخص داخل حمام‌ها قرار دهید. سپس دستگاه را به برق وصل کنید. دستگاه لیان پارسه با کاربری ساده و دقت بالا طراحی شده است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتایج آزمایش کف روغن را به شما ارائه می‌دهد.

برای کار با دستگاه گام‌هایی که در ادامه توضیح می‌دهیم را انجام دهید:

  • کلید دستگاه را بزنید تا روشن شود.
  • لیان پارسه دستگاه را به‌صورت کالیبره‌شده به شما تحویل می‌دهد؛ بنابراین با فشار دادن دکمه‌های T می‌توانید زمان را تنظیم کنید. کارشناسان لیان پارسه برای شما توضیح می‌دهند که هرکدام از دکمه‌های، دستگاه چه کاربردی دارند.
  • دکمه شروع به کار دستگاه را بزنید. منتظر بمانید تا دمای حمام به ۲۴ یا ۹۳.۵ برسد.
  • سپس دکمه پمپ را بزنید تا دمیدن هوا شروع شود.
  • تایمر دستگاه را تنظیم کنید تا دستگاه بعد از ۵ دقیقه حجم کف را اندازه‌گیری کند. دستگاه بعد از ۱۰ دقیقه مجدد این کار را انجام می‌دهد.
  • با فشار دادن دکمه Print می‌توانید نتایج را پرینت بگیرید.

دقت داشته باشید که بعد از خرید دستگاه تست کف روغن، کارشناسان لیان پارسه به‌صورت کامل مراحل کار با دستگاه را به شما توضیح می‌دهند و سوالاتی که درباره کار با دستگاه دارید را پاسخ خواهند داد.

خرید دستگاه تست کف روغن

خرید دستگاه تست کف روغن

لیان پارسه تولیدکننده تجهیزات آزمایشگاهی است که دستگاه تست کف روغن را با دقت بالا تولید می‌کند. این مجموعه از بهترین متریال برای بخش‌های مختلف این دستگاه استفاده می‌کند تا دستگاه برای مدت طولانی کاربردی باشد.

در این صفحه اطلاعات کامل درباره دستگاه و ویژگی‌های آن را به دست آوردید. در صورتی‌ که سوالی درباره دستگاه دارید که پاسخ آن ارائه نشده، از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت با کارشناسان لیان پارسه تماس بگیرید. آن‌ها پاسخگوی سوالات شما هستند و راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه می‌دهند. شما همچنین می‌توانید سفارش خرید دستگاه تست کف روغن را به‌صورت تلفنی ثبت کنید.

برای خرید اینترنتی دستگاه تست کف روغن، از قیمت بالای همین صفحه روی گزینه «ثبت محصول» کلیک کنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود، نوع دستگاه و اطلاعات تماس خود را وارد کنید. کارشناسان در ساعات اداری با شما تماس می‌گیرند و هماهنگی‌های لازم برای ثبت سفارش را انجام می‌دهند.

لیان پارسه خدمات پس از فروش مورد نیاز دستگاه را به شما ارائه می‌دهد. در صورت نیاز به تعمیرات یا کالیبراسیون دستگاه با لیان پارسه تماس بگیرید. کارشناس‌ها هماهنگ‌های لازم را انجام می‌دهند و خدمات مورد نیاز را به شما ارائه خواهند داد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.