دستگاه تست خوردگی ضدیخ

آزما فرایند لیان پارسه لیان پارسه تولید کننده تجهیزات آزمایشگاهی نفت و پتروشیمی و پزشکی

دستگاه تست خوردگی ضدیخ

۴ بازديد

ضد یخ یکی از مهم‌ترین بخش‌های سیستم خنک‌کننده به شمار می‌آید که اگر عملکرد درستی نداشته باشد، موتور با مشکلات جدی مواجه می‌شود. دستگاه تست خوردگی ضد یخ برای ارزیابی کیفیت این محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این تست می‌توان میزان قدرت ضد یخ در محافظت از قطعات موتور در برابر خوردگی را محاسبه کرد و عملکرد این نوع روغن را مورد بررسی قرار داد. با نتیجه این تست می‌توان کیفیت مایعات خنک‌کننده مختلف را باهم مقایسه کرد و  لیان پارسه تولیدکننده دستگاه تست خوردگی ضد یخ با بالاترین دقت و بیشترین کیفیت است. در این صفحه با ویژگی‌های این محصول و روش انجام تست آشنا خواهید شد.

تست خوردگی ضد یخ چیست؟

یکی از مشکلات قطعات فلزی در موتورهای مختلف از جمله موتور خودرو، خوردگی است. خوردگی مقاومت قطعات را کاهش می‌دهد و روی عملکرد آن‌ها نیز تأثیر منفی دارد. یکی از نقش‌‌های ضد یخ در سیستم موتور، محافظت از قطعات فلزی در برابر خوردگی است. دستگاه تست خوردگی ضد یخ میزان قدرت این ماده در محافظت از قطعات فلزی را ارزیابی می‌کند. این دستگاه شرایطی مشابه زمانی که موتور مشغول کار است، فراهم می‌کند و در این شرایط، عملکرد ضد یخ را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. با این دستگاه امکان مقایسه ضد یخ‌های مختلف و انتخاب بهترین محصول برای موتورها وجود دارد.

استانداردهای دستگاه تست خوردگی ضد یخ

لیان پارسه دستگاه‌های خود را مطابق با استانداردهای مختلفی که در ادامه توضیح می‌دهیم، طراحی می‌‌کند.

  • ASTM D1176: این استاندارد برای سیستم‌های خنک‌کننده احتراق داخلی تعیین شده است و شرایط و روش آزمایش خوردگی شامل آماده‌سازی نمونه، غلظت محلول، دما و زمان آزمایش را مشخص می‌کند.
  • INSO11291: یکی از استانداردهای ملی ایران است که برای ارزیابی ویژگی‌ها و عملکرد ضد یخ‌ها در شرایط مختلف تعیین شده.
  • ASTM D4048 : این استاندارد روش و شرایط آزمون سنجش میزان خوردگی مس در شرایطی که روان‌کننده‌های گریس وجود دارد را تعیین می‌کند.
  • INSO1520 : این استاندارد ملی ایران است که میزان پایداری، قابلیت روان‌کنندگی و ویژگی‌های ضد خوردگی مایعات خنک‌کننده به‌خصوص ضد یخ‌ها و گریس‌ها را می‌سنجد.
  • ASTM D1384 و ISO5662: این دو معیار استاندارد روش انجام آزمون برای ارزیابی عملکرد ضد خوردگی مایعات خنک‌کننده موتور را تعیین می‌‌کنند. روش عملکرد دستگاه تست خوردگی ضد یخ لیان پارسه بر اساس این دو استاندارد است.
  • ASTM D130 و ISO2160: این استانداردها روش آزمون برای ارزیابی میزان خوردگی فلز مس وقتی در معرض فرآورده‌های نفتی مانند بنزین یا روغن‌های روان‌کننده قرار دارد را تعیین می‌کند.
  • ISIRI 336: این استاندارد در موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تعیین شده است و به تعیین ویژگی‌ها و آزمایش‌های مربوط به ضد یخ‌ها و مایعات خنک‌کننده مربوط است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.